Κ.Π. Καβάφης - Ποιήματα Εν Όλω

Συγγραφέας: Καβάφης, Κ. Π.
Εκδόσεις: ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ
Διαθεσιμότητα:in stock 1 item(s)
Κωδικός Προϊόντος:27K35289
8,00 €

Περιγραφή

Πρώτη έκδοση, Αθήνα 1998, σελίδες 367. Χαρτόδετο, σχήμα 8ο (20x14), σε καλή κατάσταση.

"Η φαντασία, το ύψος, αι μεγάλαι ιδέαι, εν ενί λόγω η θεία έμπνευσις είναι δώρα απορρέοντα κατ' ευθείαν εκ της φύσεως, ων το μυστικό γνωρίζει αυτή μόνη και κρύπτει μη εννοούσα να τη κάμνουν συναγωνισμόν". Μ' αυτά τα λόγια, ο Κωνσταντίνος Καβάφης ολοκληρώνει το 1891 στην εφημερίδα Τηλέγραφος της Αλεξάνδρειας, το άρθρο του με τίτλο Ολίγαι λέξεις περί στιχουργίας. Ο Καβάφης γνωρίζει καλά αυτή τη θεία έμπνευση, η οποία, λειτουργώντας στην ποίηση του ως "θείον σχέδιον", τον έχει ανυψώσει στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας ποίησης.
Για τον Κωνσταντίνο Καβάφη η ποίηση είναι μια διαρκής πορεία, μια αέναη διαδικασία δημιουργίας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η γραφή ενός ποιήματος συχνά διαρκεί για δεκαετίες ολόκληρες. Σύμφωνα με τον Καβάφη, τίποτε δεν μπορεί να έχει μια αντικειμενικά οριστική μορφή, όπως άλλωστε γράφει κι ο ίδιος: "...Δεν έχω πολλήν πεποίθησιν περί της απολύτου αξίας ενός συμπεράσματος" και το αποδεικνύει εκτιμώντας περισσότερο τις παρατηρήσεις παρά τα συμπεράσματα.
Ο Καβάφης απορρίπτει το δογματισμό, γεγονός που οδηγεί στη σύγκρουσή του με πολλούς υποστηρικτές του χώρου του δημοτικισμού. Οι "δογματικοί" του δημοτικισμού τον θεωρούν "αντιπροσωπευτικότερο τύπο της μορφικής αναρχίας που εμφάνιζε ο φιλολογικός δημοτικισμός", επειδή απορρίπτει τα γλωσσικά δόγματα.
Ο Αλεξανδρινός ποιητής, όμως, αρνείται και γενικότερα την ένταξή του σε καθορισμένες μορφές και φόρμες. Ακόμα και η εκδοτική τακτική που ακολουθεί, διαφέρει από τις γνωστές και καθιερωμένες: τυπώνει τα ποιήματά του σε φυλλάδια, αργότερα σε τεύχη και τελικά φτιάχνει χειροποίητες συλλογές, τις οποίες μοιράζει μόνο σε φίλους και ανθρώπους που αγαπούν το έργο του. Συντάσσει, επίσης, καταλόγους των ατόμων στα οποία εμπιστεύεται τις συλλογές του για να γνωρίζει έναν προς έναν τους αποδέκτες των χειρόγραφων ποιητικών συλλογών του. Παράλληλα, η δημιουργική συνείδηση του Κωνσταντίνου Καβάφη του υπαγορεύει ν' αγνοήσει την τυπογραφία και ν' αρνηθεί την παράδοση του έργου του στο φαύλο κύκλο της εμπορευματοποίησης της τέχνης.
Ο Καβάφης ανακαλύπτει συνεχώς την ποίηση, όπως από τις αρχές του αιώνα κάθε γενιά θεωρεί πως πρωτοανακαλύπτει τον "αληθινό" Καβάφη. Σύμφωνα με τον Σεφέρη, το έργο του Καβάφη δε θα 'πρεπε να διαβάζεται σαν μια σειρά από μεμονωμένα ποιήματα, αλλά σαν ένα μεγάλο ποίημα που αποτελείται από επιμέρους κομμάτια. Μόνο έτσι οι γενεές θα μπορούν ν' ανακαλύπτουν διαρκώς τον "αληθινό" Καβάφη.
Από τα ποιήματά του ο Κωνσταντίνος Καβάφης αναγνώρισε μόνο τα 154. Τα υπόλοιπα ή τα αποκήρυξε ή δεν τα δημοσίευσε. Από το Μάρτιο του 1886 ως τον Ιούλιο του 1901 δημοσίευσε συνολικά 34 ποιήματα. Στο επίσημο έργο του, όμως, διατήρησε μόνο τα 11 από αυτά, καθώς τα υπόλοιπα 23 τα αποκήρυξε. Στην έκδοση περιλαμβάνονται και τα αποκηρυγμένα ποιήματα, αλλά και όσα δεν είχαν γίνει γνωστά ως την ημέρα του θανάτου του. Γ. Μ Τ. (Από την έκδοση)

 


ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ